Χάρτης αποδείξεων

Σύγκριση διαιτών: πώς φαίνεται η βάση των αποδείξεων

11 δημοσιεύσεις, 6 από αυτές δοκιμές και 5 συνθέσεις. Αυτή η σελίδα περιγράφει τη μορφή της βιβλιογραφίας αυτής παρά να συνοψίζει τα συμπεράσματά της.

Ενημερώθηκε 4 λεπτά ανάγνωσης 11 αναφορές

Από τι αποτελεί η βάση των αποδείξεων σχετικά με τη σύγκριση διαιτών Από τις 11 δημοσιεύσεις σχετικά με αυτό το θέμα, η κατανομή κατά τύπο μελέτης: 5 μετα-αναλύσεις, 6 τυχαιοποιημένες δοκιμές. 56meta-analysis (5)randomised trial (6)
11 δημοσιεύσεις, κατά τύπο μελέτης. Ο όγκος δεν είναι δύναμη — ο ίδιος αριθμός μπορεί να είναι μια καθορισμένη ερώτηση ή μια σωρεία σχολίων, και ποιο από τα δύο είναι εξαρτάται σχεδόν αποκλειστικά από αυτή τη διάσπαση. Συλλεγμένο από το PubMed και το Crossref; τύπος δημοσίευσης όπως καταγράφηκε από την πηγή.

Από τι αποτελείται αυτή η βιβλιογραφία

Αυτή είναι μια καλά ανεπτυγμένη βάση αποδείξεων: πολλές συνθέσεις που στηρίζονται σε ένα σημαντικό σώμα δοκιμών. Οι ερωτήσεις εδώ συνήθως αφορούν την εφαρμοσιμότητα παρά το αν υπάρχει κάποιο αποτέλεσμα.

Η διάκριση που έχει τη μεγαλύτερη σημασία είναι μεταξύ σύνθεσης και πρωτογενούς έρευνας. Μια μετα-ανάλυση συγκεντρώνει δοκιμές και είναι το πιο κοντινό πράγμα σε μια καθορισμένη απάντηση που παράγει ένα πεδίο. Μια αφηγηματική ανασκόπηση είναι η ανάγνωση μιας ομάδας του ίδιου υλικού και μπορεί να είναι επιλεκτική χωρίς να είναι ανέντιμη. Η καταμέτρηση τους μαζί, όπως κάνουν οι περισσότερες μετρήσεις αναφορών, θολώνει ακριβώς αυτό που θέλετε να γνωρίζετε.

Πότε δημοσιεύθηκε η βιβλιογραφία σχετικά με τη σύγκριση διαιτών Χρόνια δημοσίευσης για τα 11 άρθρα σχετικά με αυτό το θέμα, ομαδοποιημένα σε ζώνες από πριν το 2015 έως το 2023 και μετά. 2020-20224 papers2023 onwards3 papersBefore 20153 papers2015-20191 papers
Ακόμα ενεργή. Η πιο πρόσφατη εργασία εδώ είναι από το 2024, οπότε αυτός είναι ένας τομέας όπου μια απάντηση που γράφεται σήμερα μπορεί να μην ισχύει για πολύ. Χρόνια δημοσίευσης όπως καταγράφηκαν από το PubMed και το Crossref.

Πώς είναι δομημένη αυτή η σελίδα

Όλα τα παραπάνω υπολογίζονται από τις αναφορές που αυτός ο ιστότοπος συνέλεξε από το PubMed και το Crossref, όχι γραμμένα χειροκίνητα. Όταν η εβδομαδιαία συγκομιδή βρίσκει ένα νέο άρθρο σχετικά με αυτό το θέμα, αυτοί οι αριθμοί αλλάζουν και η χαρακτηριστική περιγραφή αλλάζει μαζί τους. Αυτό είναι το σημείο: μια χειροκίνητη δήλωση σχετικά με το πόσο ισχυρή είναι μια βάση αποδείξεων αρχίζει να αποσυντίθεται την ημέρα που γράφεται.

Ο τύπος δημοσίευσης λαμβάνεται όπως τον καταγράφει η πηγή. Αυτό είναι ατελές — τα περιοδικά επισημαίνουν με ασυνέπεια, και ένα άρθρο που καταχωρείται ως "ανασκόπηση" μπορεί να είναι συστηματική — οπότε αντιμετωπίστε τις ζώνες ως περίπου. Είναι αρκετά ακριβείς για να διακρίνουν τη βιβλιογραφία δοκιμών από τη βιβλιογραφία σχολίων, που είναι η διάκριση που έχει σημασία.

Η πιο ισχυρή εργασία σχετικά με αυτό το θέμα

Ταξινομημένη κατά σχεδίαση μελέτης πρώτα, στη συνέχεια κατά πρόσφατο. Το πλήρες σύνολο αναφέρεται στις παραπομπές παρακάτω.

  1. Σύγκριση των επιδράσεων απώλειας βάρους μεταξύ υπέρβαρων/παχύσαρκων ενηλίκων: Μια δικτυακή μετα-ανάλυση μεσογειακών, χαμηλών υδατανθράκων και χαμηλών λιπαρών διαιτών — Akbari M, Vali M, Rezaei S et al., 2024, μετα-ανάλυση
  2. Οφέλη της Κετογονικής Δίαιτας για την Απώλεια Βάρους, τον Γλυκαιμικό Έλεγχο και τα Λιπιδαιμικά Προφίλ σε Υπέρβαρους Ασθενείς με Διαβήτη Τύπου 2: Μια Μετα-Ανάλυση Τυχαιοποιημένων Ελεγχόμενων Δοκιμών — Zhou C, Wang M, Liang J et al., 2022, μετα-ανάλυση
  3. Δίαιτες για τη διαχείριση βάρους σε ενήλικες με διαβήτη τύπου 2: μια ανασκόπηση ομπρέλα δημοσιευμένων μετα-αναλύσεων και συστηματική ανασκόπηση δοκιμών διαιτών για την ύφεση του διαβήτη — Churuangsuk C, Hall J, Reynolds A et al., 2022, συστηματική ανασκόπηση
  4. Σύγκριση των διατροφικών μακροθρεπτικών προτύπων 14 δημοφιλών ονομασμένων διαιτητικών προγραμμάτων για τη μείωση βάρους και παραγόντων κινδύνου καρδιοαγγειακής νόσου σε ενήλικες: συστηματική ανασκόπηση και δικτυακή μετα-ανάλυση τυχαιοποιημένων δοκιμών — Ge L, Sadeghirad B, Ball GDC et al., 2020, μετα-ανάλυση
  5. Η Επίδραση Χαμηλών Λιπαρών και Χαμηλών Υδατανθράκων Διαιτών στην Απώλεια Βάρους και τα Λιπίδια: Μια Συστηματική Ανασκόπηση και Μετα-Ανάλυση — Chawla S, Tessarolo Silva F, Amaral Medeiros S et al., 2020, μετα-ανάλυση
  6. Επιπτώσεις υγιεινής δίαιτας χαμηλών υδατανθράκων και περιορισμένης χρονικά διατροφής στο βάρος και το μικροβίωμα του εντέρου σε ενήλικες με υπερβολικό βάρος ή παχυσαρκία: Δοκιμή RCT — Li L, Li R, Tian Q et al., 2024, τυχαιοποιημένη ελεγχόμενη δοκιμή
  7. Επίδραση Χαμηλής Θερμιδικής Δίαιτας Χαμηλών Υδατανθράκων, Υψηλής Λιπαρής Δίαιτας σε Σύγκριση με Υψηλής Θερμιδικής Δίαιτας Υψηλών Υδατανθράκων, Χαμηλής Λιπαρής Δίαιτας σε Διαβήτη Τύπου 2 και Μη Αλκοολική Λιπώδη Ηπατική Νόσο: Μια Τυχαιοποιημένη Ελεγχόμενη Δοκιμή — Hansen CD, Gram-Kampmann EM, Hansen JK et al., 2023, τυχαιοποιημένη ελεγχόμενη δοκιμή
  8. Επίδραση Χαμηλής Λιπαρής Δίαιτας σε Σύγκριση με Χαμηλής Υδατανθράκων Δίαιτας στην Απώλεια Βάρους 12 Μηνών σε Υπέρβαρους Ενήλικες και η Σχέση με το Γενετικό Πρότυπο ή την Έκκριση Ινσουλίνης: Η Τυχαιοποιημένη Κλινική Δοκιμή DIETFITS — Gardner CD, Trepanowski JF, Del Gobbo LC et al., 2018, τυχαιοποιημένη ελεγχόμενη δοκιμή
  9. Επιπτώσεις χαμηλών υδατανθράκων και χαμηλών λιπαρών διαιτών: μια τυχαιοποιημένη δοκιμή — Bazzano LA, Hu T, Reynolds K et al., 2014, τυχαιοποιημένη ελεγχόμενη δοκιμή
  10. Σύγκριση διαιτών απώλειας βάρους με διαφορετικές συνθέσεις λιπαρών, πρωτεϊνών και υδατανθράκων — Sacks FM, Bray GA, Carey VJ et al., 2009, τυχαιοποιημένη ελεγχόμενη δοκιμή
Πόση έρευνα υπάρχει σχετικά με τη σύγκριση διαιτών;
11 δημοσιεύσεις είναι καταχωρημένες εδώ, εκ των οποίων 6 είναι δοκιμές και 5 είναι συνθέσεις.
Σημαίνει περισσότερη έρευνα μια πιο ισχυρή συμπέρασμα;
Όχι. Η σύνθεση έχει μεγαλύτερη σημασία από τον όγκο — πέντε τυχαίες δοκιμές υποστηρίζουν μια αξίωση πολύ καλύτερα από πενήντα σχόλια, και οι μετρήσεις αναφορών δεν τις διακρίνουν.
Πόσο πρόσφατο είναι αυτό;
Η πιο πρόσφατη εργασία που καταχωρήθηκε εδώ είναι από το 2024. Το σύνολο ανανεώνεται εβδομαδιαίως από το PubMed και το Crossref.
Γιατί αυτή η σελίδα δεν μου λέει την απάντηση;
Διότι η συνοπτική παρουσίαση μιας βιβλιογραφίας σε ένα συμπέρασμα απαιτεί ανάγνωση, και η αυτόματη εκτέλεση αυτού είναι πώς δημοσιεύεται σίγουρη ανοησία. Αυτή η σελίδα σας λέει πόσο βάρος θα μπορούσε να φέρει ένα συμπέρασμα; Τα άρθρα σε αυτόν τον ιστότοπο κάνουν την ερμηνεία.

Αναφορές

Κάθε αναφορά παρακάτω συνδέεται με το πρωτότυπο κριτήριο που έχει αξιολογηθεί από ομότιμους στο PubMed ή μέσω DOI. Τίποτα εδώ δεν υποκαθιστά ιατρική συμβουλή.

  1. Comparison of weight loss effects among overweight/obese adults: A network meta-analysis of mediterranean, low carbohydrate, and low-fat diets Akbari M, Vali M, Rezaei S, et al. · Clinical nutrition ESPEN · 2024 · Meta-analysis DOIPubMed 39255914
  2. Diets for weight management in adults with type 2 diabetes: an umbrella review of published meta-analyses and systematic review of trials of diets for diabetes remission Churuangsuk C, Hall J, Reynolds A, et al. · Diabetologia · 2022 · Systematic review DOIPubMed 34796367Full text
  3. Ketogenic Diet Benefits to Weight Loss, Glycemic Control, and Lipid Profiles in Overweight Patients with Type 2 Diabetes Mellitus: A Meta-Analysis of Randomized Controlled Trails Zhou C, Wang M, Liang J, et al. · International journal of environmental research and public health · 2022 · Meta-analysis DOIPubMed 36012064Full text
  4. Comparison of dietary macronutrient patterns of 14 popular named dietary programmes for weight and cardiovascular risk factor reduction in adults: systematic review and network meta-analysis of randomised trials Ge L, Sadeghirad B, Ball GDC, et al. · BMJ (Clinical research ed.) · 2020 · Meta-analysis DOIPubMed 32238384Full text
  5. The Effect of Low-Fat and Low-Carbohydrate Diets on Weight Loss and Lipid Levels: A Systematic Review and Meta-Analysis Chawla S, Tessarolo Silva F, Amaral Medeiros S, et al. · Nutrients · 2020 · Meta-analysis DOIPubMed 33317019Full text
  6. Effects of healthy low-carbohydrate diet and time-restricted eating on weight and gut microbiome in adults with overweight or obesity: Feeding RCT Li L, Li R, Tian Q, et al. · Cell reports. Medicine · 2024 · Randomised controlled trial DOIPubMed 39454570Full text
  7. Effect of Calorie-Unrestricted Low-Carbohydrate, High-Fat Diet Versus High-Carbohydrate, Low-Fat Diet on Type 2 Diabetes and Nonalcoholic Fatty Liver Disease : A Randomized Controlled Trial Hansen CD, Gram-Kampmann EM, Hansen JK, et al. · Annals of internal medicine · 2023 · Randomised controlled trial DOIPubMed 36508737
  8. Effect of Low-Fat vs Low-Carbohydrate Diet on 12-Month Weight Loss in Overweight Adults and the Association With Genotype Pattern or Insulin Secretion: The DIETFITS Randomized Clinical Trial Gardner CD, Trepanowski JF, Del Gobbo LC, et al. · JAMA · 2018 · Randomised controlled trial DOIPubMed 29466592Full text
  9. Effects of low-carbohydrate and low-fat diets: a randomized trial Bazzano LA, Hu T, Reynolds K, et al. · Annals of internal medicine · 2014 · Randomised controlled trial DOIPubMed 25178568Full text
  10. Comparison of weight-loss diets with different compositions of fat, protein, and carbohydrates Sacks FM, Bray GA, Carey VJ, et al. · The New England journal of medicine · 2009 · Randomised controlled trial DOIPubMed 19246357Full text
  11. Weight loss with a low-carbohydrate, Mediterranean, or low-fat diet Shai I, Schwarzfuchs D, Henkin Y, et al. · The New England journal of medicine · 2008 · Randomised controlled trial DOIPubMed 18635428

Αυτή η σελίδα μεταφράστηκε αυτόματα από τα Αγγλικά. Οι αναφορές και οι αριθμοί παραμένουν αμετάβλητοι. Διαβάστε το πρωτότυπο στα Αγγλικά αν κάτι φαίνεται περίεργο. Διαβάστε το πρωτότυπο στα Αγγλικά